Уколико је корисник већ регистрован, а променио је сертификат (узео је нови од истог или другог сертификационог тела), треба ли поново да се региструје преко office@ite.gov.rs ?
а) уколико је корисник само променио сертификат, а остао код истог сертификационог тела довољно је само да настави да се логује као и до сада.
(САВЕТ: да корисник у сваком случају на сајту сертификационог тела провери да ли је то сертификационо тело објавило неке измењене, ажуриране, новије верзије софтвера)
б) уколико је корисник променио сертификат и променио издаваоца сертификата (сертификационо тело) потребно је да обрише постојећу инсталацију софтвера за претходни сертификат и да инсталира нови софтвер тог другог сертификационог тела.
Уколико је корисник већ регистрован, а само продужио важење сертификата, треба ли поново да се региструје преко office@ite.gov.rs ?
- Уколико је корисник већ регистрован, а само продужио важење сертификата, нема потребе да се поново региструје, већ настави логовање као и до сада.
Колики је најдужи врменски интервал који корисник мора да сачека, након слања својих података за регистрацију квалификованим електронским сертификатом за приступ еУслузи Пријава на регистар непокретности у јавној својини?
- Ако је институција послала мејл са захтевом да им се одобри приступ баш у року недељу дана пред крај рока за предају НЕП ЈС обрасца, онда је период чекања дужи од недељу дана, јер има велики број мејлова дневно. Разлог је што корисници не читају опис услуге, достављају непотпуне податке, погрешне ПИБ и МБР, и сл. Највећи број мејлова је од стране корисника који сваке године шаљу податке и ако им је у мејлу и упутству које им се проследи речено да за тим нема потребе.
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу у току године, сваком кориснику одговори у року од 48 сати.
Обзиром да се на дневном нивоу шаље велики број мејлова скоро исте садржине могуће је (велика вероватноћа) да су ти одговори великом броју корисника завршили у њиховим JUNK, SPAM и фолдерима са непожељном поштом (разна су искуства у зависности од разних мејл провajдера).
НАПОМЕНА:
• Проблем који имају корисници који су се и ранијих година успешно логовали је тај што се више запослених из једне институције логовало једном истом мејл адресом, а нови систем корисничких налога на Порталу еУправа дозвољава да једна мејл адреса буде искоришћена само за један кориснички налог, тако да проблем имају сви који се из те унституције нису први логовали.
Како да приступимо новој апликацији регистар непокретности?
- Логовање корисника у апликацију „Регистар непокретности“ се врши аутентификацијом на порталу еУправе http://www.euprava.gov.rs/ и за представнике државних органа користи се логовање квалификованим дигиталним сертификатима.
Прилаз услузи на порталу е-Управе, омогућен је на следећи начин:
• На насловној страни портала е-Управе са десне стране у главном боксу одаберите опцију „Моја еУправа“, даље одаберите опцију „Пријава“.
• Изаберите начин пријаве „Пријава квалификованим електронским сертификатом“.
• Након аутентификације идите на „Избор улоге“ и одаберите из падајућег менија назив ваше институције.
• После овог представљања стижете на вашу профилну страницу где треба да претражите еУслуге и одаберете еУслугу „Пријава на регистар непокретности у јавној својини“.
• Коначно, покрените еУслугу, приказаће вам се ваши подаци, уколико су тачни кликом на „Прихвати“ улазите у апликацију Регистар јединствене евиденције непокретности у јавној својини.
Да ли је поред нове апликације регистра непокретности, корисницима потребан и још неки интерни софтвер где би водили своју евиденцију непокретности којe користе у јавној својини?
- У апликацији „Регистар непокретности“, непокретност се описује великим бројем ентитета, сагласно прописаном НЕП ЈС обрасцу из Уредбе, који се уједно користе за генерисање разних упита и статистичких извештаја. Корисници имају прилику и обавезу, да на једноставан начин и у безбедном окружењу евидентирају податке о непокретностима које користе у јавној својини и исте пријаве.
На тај начин, се започиње електронска евиденција непокретности у јавној својини, која ће заправо да представља централни регистар непокретности односно, јединствену евиденцију у јавној својини свих носилаца јавне својине (РС, АП и ЈЛС), а уједно се може користити и као интерна евиденција непокретности самог корисника који истe користи у јавној својини.
Може ли неко уместо корисника евидентирати непокретност?
- Корисници непокретности у јавној својини пријављују непокретности које користе путем софтвера који је доступан на порталу е-Управе преко одговарајуће e-услуге. Уколико корисник није опремљен одговарајућим квалификованим дигиталним сертификатима као и одговарајућом опремом (скенер за upload докумената), само титулар који је оснивач кориснику, може евидентирати непокретности уместо корисника, a корисник непокретности сноси одговорност за тачност података за исте.
Уколико је корисник већ електронски пописао непокретности које користи у јавној својини у интерној апликацији коју је и направио за ту сврху, у складу са Уредбом, мора ли поново да уписује исте у нови софтвер?
- Упркос томе што је корисник/титулар већ пописао непокретности које користи у јавној својини, има обавезу да исте попише и у новом софтверу „Регистар јединствене евиденције непокретности у јавној својини“, коме може приступити путем услуге на порталу е-Управе.
Напомињемо, да се подаци могу import-овати, верификовати од стране одговорног лица и upload-овати у базу података односно, у нови софтвер и преко подапликације масовни импорт.